اجتماعي
 
توضيحات معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران درباره طرح ترافيک خبرنگاران
توضيحات معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران درباره طرح ترافيک خبرنگاران
  بزرگنمايي:
شنبه 21 بهمن 1396 - 6:15:37 PM

آرمان ايرانيان- معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار تهران در پيامي به اصحاب رسانه، توضيحاتي را پيرامون اعمال برخي محدوديت ها در سهميه طرح ترافيک سال آينده ارائه کرد.
به گزارش آرمان ايرانيان، محسن پورسيدآقايي در پيامي به اصحاب رسانه اعلام کرد: «عرصه مديريت شهري به ويژه مديريت کلانشهري مانند تهران، ميدان خطير تصميماتي است که علاوه بر مطالعات کارشناسي فراوان، با توجه به حجم بالاي جمعيت و حضور اقشار گوناگون، نيازمند در نظر داشتن منفعت جمعي شهروندان و فاصله گرفتن از منافع و امتيازات صنفي است.
معضل ترافيک تهران، روند فزاينده آلودگي هوا که نفس هاي تک تک شهروندان و فرزندان اين شهر را سال هاست به شماره انداخته و همچنين عدم اجراي عدالت در بهره مندي شهروندان از خودرويي که برخي براي خريد آن، گاه پس انداز چندين سال خود را صرف کرده اند، خادمان پايتخت را به فکر چاره انداخت و حاصل آن پس از ماه ها کار کارشناسي و مطالعات تطبيقي و فني، طرحي شد که پس از تصويب، ان‌شاءالله از سال 97 به مرحله اجرا درمي آيد.
يکي از نخستين گام ها در اين طرح ايجاد عدالت در ميان کليه شهروندان و حذف طرح‌هاي ترافيک سالانه براي تمام گروهها است. در ميان اقشار مختلف برخوردار از مجوزهاي قبلي طرح ترافيک، قشر شريف روزنامه نگاران و خبرنگاران نيز مشاهده مي شوند که برقراري اين امتياز براي آنان در پاره‌اي از اوقات به عنوان ابزاري براي لابي گري و امتيازخواهي از اصحاب رسانه تبديل شده بود، اقدامي که قبل از هر چيز، عزت قلم و حيثيت حرفه شريف روزنامه نگاري را هدف قرار مي داد؛ هرچند که صاحبان قلم پاک تر و مستقل تر از آن مي‌باشند که تحت تاثير چنين امتياز اندکي بخواهند از رسالت واقعي خود که همانا اطلاع رساني صحيح و شفاف است چشم پوشي کنند ولي در هر صورت شائبه چنين موضوعي نيز بايد از ذهنها دور مي شد.
بدون شک اصحاب رسانه به عنوان پرچمداران مطالبه گري يکي از مهمترين اقشار جامعه هستند که در سال هاي اخير بيشترين نقدها را نسبت به وضعيت آلودگي و ترافيک شهر تهران داشته اند و انتظار از اين قشر اين است که با درک محدوديت هاي موجود، براي ساماندهي به مسائلي که عنوان شد علاوه بر مطالبه گري، در خط مقدم کمک عملي به مديريت شهري باشند تا براي اولين بار همه ذي نفعان پرقدرت براي هدفي بزرگتر که سلامت جسمي و رواني شهروندان است، از خواسته‌هاي خود به نفع بهبود شرايط شهر تهران قدمي پيش گذاشته باشند.
مطمئن هستم که اين عزيزان شرايط و محدوديتهاي تصميم گيري ما را درک مي کنند. وقتي قرار است شما براي اولين بار همه ذي نفعان پرقدرت از تمام دستگاهها و اقشار مختلف را راضي کنيد که از امتياز خود چشم پوشي کنند و عوارض ايجاد شده براي شهروندان را به صورت برابر بپردازند، ايجاد استثناهاي صنفي همه را متوقع خواهد کرد که آنها هم در زمره استثناها قرار داده شوند.
البته بنده نيک مي دانم که گروه خبرنگاران وضعيت خاصي دارند و قابل مقايسه با ساير مشاغل نيستند ولي اجراي اين طرح  موجب خواهد شد تا براي اولين بار دولتمرد و نماينده مجلس و قاضي و پليس و عضو شوراي شهر و کارکنان و مديران شهرداري و روحانيوني که براي اقامه نماز بايد به مساجد مرکز شهر بيايند و کارگراني که براي تلاش و يافت روزي خود مجبور به حضور در مرکز شهر هستند و همه و همه  اگر از خودروي شخصي استفاده کنند بصورت يکسان عوارضي را پرداخت کنند که خرج ساير مردمي مي شود که از حمل و نقل عمومي استفاده مي کنند.
قطعا پرداخت اين عوارض براي همه افرادي که به هر دليلي قبلا طرح ترافيک سالانه ارزان قيمت داشته اند بخصوص اشخاص حقيقي مانند شما دشوار خواهد بود؛ اما عدالت حکم مي‌کند که در عين دشواري همه برابر باشند. براي تيم جديد مديريت شهري راحت تر بود که مانند گذشته از جيب مردم بذل و بخشش مي کرديم و اتفاقا همه را با شهرداري همراه مي نموديم ولي قرار نيست همان راههاي گذشته را تکرار کنيم، چرا که اگر اين راهها درست بود امروز بايد شهري به دور از آلودگي و ترافيک مي‌داشتيم.
ما اين سرزنش ها را به جان خريديم ولي اطمينان دارم که ان‌شاءالله نتايج اين طرح به همراه ساير اقدامات در دست انجام براي توسعه حمل و نقل عمومي و رفع منابع آلودگي موجب آسودگي بيشتر همه شهروندان خواهد شد.
اينجانب به عنوان مجري طرح ترافيک جديد در شهرداري تهران، با وقوف کامل به نقش بي بديل اصحاب رسانه در روشنگري و آگاهي بخشي و اشراف به تمام دشواري هاي اين حرفه خطير و در عين حال ظريف به ويژه با وجود انواع خطوط قرمز نوشته و نانوشته و همچنين سياست هاي درون سازماني و برون سازماني متغير در رسانه ها که سختي اين کار را بيشتر مي کند و علاوه بر اين با اذعان به وجود مشکلات معيشتي فراوان براي صاحبان قلم به واسطه دستمزدهاي گاه غيرعادلانه و عدم امنيت شغلي مطلوب، از اين قشرشريف بابت ايجاد اختلال احتمالي در برنامه هايي که برمبناي دارا بودن سهميه طرح ترافيک براي زندگي روزمره خود پيش بيني کرده بودند و در طرح جديد حذف شده است، پوزش مي خواهم و به صاحبان رسانه ها پيشنهاد مي کنم که در صورت امکان، براي رفاه حال نيروهاي شريف خود، اعتباراتي را براي هزينه‌هاي تردد در طرح ترافيک اختصاص دهند و در قالب کمک هزينه به خبرنگاران عزيز پرداخت کنند تا علاوه بر انجام امور رسانه اي در محدوده طرح ترافيک، اختلالي در برنامه هاي روزمره شان پديد نيايد.
شهرداري تهران نيز آمادگي دارد تا جهت جبران هزينه‌هاي ناشي از اين امر که قطعا در شرايط دشوار اقتصادي فعلي بر شانه هاي نحيف رسانه ها سنگيني خواهد کرد، رسانه ها را ياري کند. علاوه بر اين، با توجه به اينکه سه درصد از سهميه طرح جديد ترافيک در اختيار شهرداري تهران قرار داده شده تا در موارد خاص از جمله خبرنگاران با پنجاه درصد تخفيف ارائه دهد، از اين رو با مشارکت وزارت ارشاد و اصحاب رسانه ها و نمايندگان صنفي خبرنگاران، به زودي دستورالعملي براي ارائه طرح ترافيک به اين گروه تدوين خواهد شد که براساس آن تلاش مي شود حقي از خبرنگاران تضييع نشود.
در پايان، ضمن اعلام ارادت مجدد به خواهران و برادران و فرزندان رسانه‌اي خود، از آنان مي‌خواهم که براي نجات اين شهر از معضل ترافيک و آلودگي هوا و ايجاد نظمي عادلانه براي همه شهروندان، علاوه بر پذيرش شرايط جديد با وجود همه دشواري هاي احتمالي آن، در همراه ساختن شهروندان و افکار عمومي براي تحقق اهداف اين طرح که رفت و آمد آسان، هواي پاک و ايجاد عدالت در پرداخت عوارض است، خدمتگزاران شهري را ياري کنند و از سوي ديگر، چشم خود را به روي نواقص کاري اين مجموعه نبندند و با خيال آسوده از انتقادات سازنده و پيشنهادات راهگشاي خود، ما را بهره مند سازند.»

کد مطلب: 77200 داغ کن - کلوب دات کامارسال به فیسبوکارسال به مای اسپیسارسال به Stumble Uponارسال به Diggارسال به Deliciousارسال به Redditارسال به Google+ارسال به Google

تعداد توصیه ها:0
ارسال به ديگران چاپ با عکس

 نظرات شما
نام:
پست الکترونيک:
متن: *
Protected by FormShield
کد امنیتی: *
بانک ملت
بانک آينده
بانک سپه
پست بانک
محک
بانک گردشگري
خبر ايران